Afgelopen vrijdag had het hok bij ons geleverd moeten worden. In plaats daarvan zond DPD het retour afzender. De leverancier baalde enorm, maar gaf aan dat hij het dan wel zelf zou komen brengen, en of dat dan dinsdagavond (vanavond) kon. Wat ons betreft oké, en dus kwam hij tegen half negen aanrijden.
Hij had al gemeld dat DPD er niet bepaald zachtzinnig mee om was gesprongen, en dat er wat kleine beschadigingen aan het hok waren. Dat bleek inderdaad het geval, maar het was ook prima te repareren.
De leverancier ging weer naar huis, en wij hebben het hok in elkaar gezet, en toen natuurlijk op de goede plek, strooisel en de kloek met haar kuikens er in. Ze was het er niet mee eens, maar het is wel gelukt.
Tot onze verbazing waren de grote kippen al op stok toen we bij de ren aankwamen. De oudere kuikens nog niet. De kloek met haar kuikens zaten al in hun tijdelijke hok. Dat moest natuurlijk aan de kant, wat weer voor allerlei onrust zorgde. Op een gegeven moment hebben we er een plaat voor gezet, zodat ze minder zicht hadden op wat wij aan het doen waren. Daar kalmeerden ze van.
Om half tien was de verhuizing compleet, maar we konden nog niet alles afsluiten, aangezien de oudere kuikens nog buiten rondscharrelden. Een half uur later waren die ook op stok, zodat wij dat nu ook kunnen. 🙂
Service van de leverancier, die heeft hart voor zijn klanten en product!
Kippen zijn ook gewoontedieren, soms is dat lastig. Zolang ze niet van de leg raken, is het prima.
Mooi hok.Jullie kunnen haast een broederij beginnen.